SARURE Project logo

Save Rural Retail

Όταν σε μια αγροτική αραιοκατοικημένη περιοχή το τελευταίο τοπικό κατάστημα κλείνει, η περιοχή πεθαίνει. Το έργο SARURE θέλει να εντοπίσει εφικτές λύσεις για την επιβίωση αυτών των καταστημάτων.

Τα τοπικά καταστήματα προμηθεύουν τους πληθυσμούς των περιοχών και αποτελούν κοινωνικούς κόμβους. Συμβάλλουν στην ποιότητα της τοπικής ζωής, ενθαρρύνουν τον πληθυσμό να παραμείνει και αποτελούν προϋπόθεση για την ανάπτυξη άλλων δραστηριοτήτων διαφοροποίησης. Επίσης, οι μικρομεσαίες και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις όσον αφορά την απασχόληση έχουν πολύ σημαντικό ρόλο σε δημογραφικά εύθραυστες αγροτικές περιοχές.

Ωστόσο, ακόμη και αν τα καταστήματα λιανικής είναι μια βασική υπηρεσία σε αραιοκατοικημένες περιοχές, η ύπαρξή τους δεν είναι αναπόφευκτη. Τα μικρά χωριά χρειάζονται καταστήματα για να επιβιώσουν, αλλά και τα μικρά αγροτικά καταστήματα χρειάζονται επίσης έναν ελάχιστο αριθμό πελατών για να επιβιώσουν.

Όταν η ερήμωση άρχισε να επηρεάζει σοβαρά ορισμένες Ευρωπαϊκές περιφέρειες, διάφορα προγράμματα για τη στήριξη της αγροτικής λιανικής εμφανίστηκαν περίπου το έτος 2000. Ήταν η περίπτωση των αγροτικών πολυκαταστημάτων στην Αραγονία (Ισπανία) αλλά και σε διάφορες απόπειρες και τύπους σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, κυρίως στη βόρεια και δυτική Ευρώπη, αλλά όχι αποκλειστικά. Ακόμη και αν οι πρωτοβουλίες αυτές συνέβαλαν αναμφίβολα στην αντιμετώπιση της κατάστασης κατά την τελευταία δεκαετία, η μείωση του λιανικού εμπορίου στις αγροτικές περιοχές της Ευρώπης συνεχίζεται σήμερα. Οι αγροτικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις στην αγορά που οδηγούν σε μη εφικτότητα και δραματικές συνέπειες όσον αφορά την κοινωνική και εδαφική συνοχή.

Οι εταίροι του έργου SARURE σκοπεύουν να ανταλλάξουν τα μοντέλα που είχαν γίνει κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, αλλά και τις δυνατότητες που: οι νέες αγορές, ο νέος συνδυασμός υπηρεσιών οι νέες επιλογές χρηματοδότησης κα οι νέες τεχνολογίες ανοίγουν σήμερα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις λιανικής.

Το 99% των ΜΜΕ στον τομέα του λιανικού εμπορίου στις συνεργαζόμενες αγροτικές περιοχές είναι πράγματι πολύ μικρές ΜΜΕ ιδιαίτερα ευάλωτες στην κρίση και με πολλά εμπόδια στο να καινοτομούν.

Περισσότερες πληροφορίες για το έργο SARURE μπορείτε να βρείτε εδώ